wspieranie dziecka w nauce

Rozmowa z dzieckiem po lekcji języka angielskiego to świetny sposób, aby wesprzeć jego naukę i zainteresowanie językiem. Czasami jednak niełatwo znaleźć odpowiednie pytania, które pobudzą ciekawość i zachęcą dziecko do dzielenia się swoimi doświadczeniami. Rodzice często zadają pytanie “czego się dziś nauczyłeś/aś?” Co zazwyczaj prowadzi do ciszy lub odpowiedzi “nie wiem.” Dzieje się to w szczególności po zajęciach młodszych dzieci, które uczą się poprzez gry i zabawę. W związku z tym często nie zdają sobie sprawy z tego, że w ogóle czegoś się nauczyły. 

 

Stąd też poniżej przedstawiamy kilka pomysłów na pytania, które mogą pomóc lepiej zrozumieć, co dziecko przeżyło na zajęciach i jak radzi sobie z nauką.

 

Rodzicu, pamiętaj, że dziecko częściej zapamiętuje sytuację niż konkretne słowa lub zdanie i może zdarzyć się tak, że odpowiedź nie będzie tym czego się spodziewasz, tylko zdarzeniem, które akurat z zajęć utkwiło dziecku w głowie.

 

  1. Co podobało Ci się dzisiaj najbardziej?
  2. Czy wydarzyło się coś śmiesznego?
  3. Czy coś cię dziś zaskoczyło lub było trudne?
  4. Czy pracowaliście w parach lub grupach? Co robiliście razem?
  5. W jaką grę dzisiaj graliście? Na czym polegała?
  6. Czy było coś, co chciałbyś/chciałabyś zrobić więcej lub mniej na lekcji?

 

Pamiętaj też, żeby nie zadawać wszystkich pytań na raz. Wybieraj inne po każdej lekcji, tak aby nie przytłoczyć swojego dziecka 😉

 

Jeżeli Twoje dziecko uczęszcza na zajęcia w BRIGHT dobrym pomysłem jest zaglądnięcie do panelu rodzica i sprawdzenie co działo się na zajęciach, a następnie zapytanie o konkretną aktywność wypisaną przez nauczyciela. Jeżeli nie wiesz jak to sprawdzić zadzwoń do nas 🙂

 

Dlaczego warto pytać?

Takie pytania nie tylko pomagają rodzicom w budowaniu relacji z dzieckiem, ale także wzmacniają zainteresowanie dziecka językiem angielskim. Dzieci, które mają możliwość rozmawiać o swoich lekcjach, lepiej przyswajają wiedzę, a jednocześnie uczą się wyrażać swoje emocje i refleksje związane z nauką.